ПРОГРАМА ЗА МЕСЕЦ ЮНИ 2017 на ДНК

- реклама -spot_img

ПРОГРАМА ЗА МЕСЕЦ ЮНИ 2017
ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

СОФТМАШИНА: РИАНТО & СУРДЖИТ | СВЕТОВЕН ТЕАТЪР В СОФИЯ | Сингапур / Германия
Международна програма „Мигриращото тяло”
1 юни | четвъртък | 19:30 ч.
Билети: 12|10 лв.

концепция, режисура, изпълнение и документален материал: Чой Ка Фаи
драматург: Танг Фу Куен
звуков дизайн: Зулкифле Махмод
светлинен дизайн: Анди Лим (Stage “LIVE”)
изпълнение и хореография: Рианто и Сурджит

Виртуозни физически техники между традиция и съвременност.

„Софтмашина“ е проект на сингапурския артист Чой Ка Фаи – своеобразна експедиция из историята, съвремието и визиите за бъдеще на танца в различни страни и традиции на Азия. Той включва мултимедиен архив от 88 интервюта с хореографи, танцьори и куратори, както и серия от четири документални танцови представления. В рамките на фестивала гостуват два от тези сценични портрета на хореографи от различни азиатски култури, които разкриват техните версии и възгледи за съвременния танц.

Рианто е танцьор от Индонезия, който се специализира в традиционния явански еротичен танц ленгер. Той се изпълнява предимно от мъже, които въплътяват женски и мъжки образи и майсторски овладяват техники на съблазняване. Рианто достига до виртуозност в изпълнението на репертоара на ленгер, като същевременно сътрудничи и със съвременни хореографи. През 2003 г. той се премества в Токио и развива различни танцови практики, които стъпват върху заниманията му с традиционния азиатски танц. Документалното танцово представление носи силата на уникалното присъствие и изпълнителска техника на Рианто и изследва отношенията между традиция и съвременен танц, между представите за мъжко и женско, между културата в града и селските общности.

Сурджит Нонгмейкапам е съвременен танцьор от Манипур, Индия. Той е изучавал разнообразни форми на класически индийски танц и бойни изкуства. Той става един от малкото изпълнители в Манипур, които започват да се занимават и със съвременен танц и се стремят да го развиват отвъд традиционните консервативни местни култури. В документалното представление Сурджит и Чой Ка Фаи обсъждат как се създава танцов спектакъл, предназначен за европейска публика, и размишляват върху творческия подход, влиянието на пазара на изкуствата, маркетинговите стратегии и културните стереотипи.

Чой Ка Фаи е артист, автор на представления и дизайнер от Сингапур. Той завършва “Design Interaction“ в Кралския колеж по изкуства в Лондон, а в периода 2014/5 г. е резидент в центъра по изкуства „Бетаниен“ в Берлин. Движещ интерес в неговата работа е вникването в спомените, складирани в човешкото тяло, и в силите, определящи неговата изразност. Негови работи са представяни на престижни сцени като Садлърс Уелс в Лондон и на фестивали от ранга на Импулстанц във Виена, „Танц през август“ в Берлин, БИТЕФ в Белград и др. Той замисля проекта „Софтмашина“ през 2012 г. като реакция срещу възпроизвеждането на екзотични и мистични стереотипни образи за съвременния танц в Азия.
„Ка Фаи изследва и разширява границите на хореографията към документалното. Една новаторска и дръзка продукция, която разсъждава върху танца и живота като неразривно свързани.“ FiveLineAsia, Сингапур

Проектът „Софтмашина“ е създаден по поръчка на Esplanade – Theatre on the Bay, Сингапур за танцовия фестивал da:ns festival 2015. Развитието на проекта се реализира с финансиране от Националния съвет за изкуствата, Сингапур и с подкрепата на TheatreWorks Singapur, danceBox, Kobe – Kyoto – Experiment, Център за движенчески изкуства „Attakkalari“, Бангалоре и Living Dance Studio, Пекин. Дигиталният архив на „Софтмашина“ е продуциран от de Singel internationale kunstcampus.

На английски и индонезийски език със субтитри на български.

Спектакълът е част от програма „Мигриращото тяло“ на ДНК – Пространство за съвременен танц и пърформанс. Той гостува в рамките на Платформа „Световен театър в София“, част от Културния календар на столична община за 2017 г.
www.viafest.org

ГОЛЕМ
Култура аними и ДНК
2 юни | петък | 19:30 ч.

идея и режисура: Анна Данкова
сценография: Станимир Генов
звук: Петър Пармаков, Йоана Робова („Трохи“)
костюми: Леда Екимова
със специалното драматургично съдействие на ghostdog

участват: Ива Свещарова, Виолета Витанова, Ирена Цветанова

фотограф: Боряна Пандова
изпълнителен продуцент ДНК: Петко Стоянов

„Голем“ осмисля консумацията като глобална епидемия, като титанична центрофуга от ресурс–продукт–боклук, като емоционална, сексуална, ресурсна, пазарна, информационна конституция на живота. „Голем“ аскетично избира рутинното действие на дъвченето на дъвка за единствено средство на театралното търсене. Дъвката е произведена, овкусена, химична, неразграждаща се. Единствената ѝ функция е удоволствието. След дъвчене дъвката се изплюва и се превръща в боклук. „Голем“ изследва консумацията като партньорство с консуматива, като псевдо-сбъдване на неосъзнати и никога несвършващи мечти. Проектът интерпретира вечния блян по рай, завъртащ цикъла „пустота – консумиране – замърсяване“ в контекста на древния еврейски мит за героя Голем.


Представлението е финансирано от Столична програма „Култура“ за 2016 г. и Министерство на културата на Република България.

Билети: 10|8 лв.

SHAMEBOX
Брейн Стор Проджект и ДНК
3 юни | събота | 19:30 ч.

идея, реализация и изпълнение: Ива Свещарова и Вили Прагер
музика: Емилиян Гацов – Елби
консултанти: Нели Митева и Мира Тодорова
фотограф: Боряна Пандова
графичен дизайн на рекламни материали: Георги Флоров
В най-новото си представление shamebox, Ива Свещарова и Вили Прагер затварят себе си и срама в сценичната кутия, за да го изучат отвътре. Влизат в нея като деца, водени от безграничното, дори нагло, любопитство. Но играта загрубява и инфантилните желания стават все по-безсрамни. Затова Свещарова и Прагер преминават в обезопасените виртуални кутии, които онлайн пространството благодатно предлага, за да продължат да си играят. Често пъти по брутален начин. Но и смешен до гротеска.
Факт е обаче, че с многобройните си проекти в полето на съвременния танц и пърформанс досега, Ива Свещарова и Вили Прагер несъмнено са демонстрирали умението си провокативно и интересно да нахлуват в чувствителни територии. Заедно, поотделно и в сътрудничество с разнообразие от артисти от страната и чужбина, те са сред създателите на работи като „Balkan Dance Reality Show“, „Нашето последно па де дьо по Галина Борисова“, „Strip naked, talk naked“, “Victory Day”, “Sequel For The Future”, „Музей на хигиената“. Освен това, като част от артистичния колектив „Брейн Стор Проджект“, са и сред организаторите на международния фестивал „Антистатик“.

Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Столична програма „Култура”
на Столична община за 2016 г. и със съдействието на Център за съвременен танц Кайро.

Билети: 10|8 лв.

НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ ПРЕДСТАВЯ
ОТКРИТ ФОРУМ „СЛЕДАТА”
5 – 11 юни
Билети: 7|5 лв.
за повече информация: www.nbu.bg

ГАЛЕРИЯ „ЕТЮД” ПРЕДСТАВЯ
ВТОРИ ФЕСТИВАЛ „ЕТЮДИ И ПРИЯТЕЛИ”
20 юни – 1 юли

CONCEALED PARTY
Международна програма „Мигриращото тяло” и Фестивал „Етюди и приятели” @ ДНК
20 юни | вторник | 19:30 ч.

концепция и режисура: Тана Манева
композитор и Live Electronic: Рикард Боргард
сценография и костюми: Юлиян Табаков
светлинен дизайн: Андерш Шорти Ларсон
видео анимация: Лена Рами
гост: Зураб Ртвелиашвили
изпълнение: Тана Манева

„Зад всичко, което виждаме, се крие нещо друго. Винаги имаме стремежа да виждаме скритото отвъд видимото.” Рене Магрит

Concealed Party се гмурка в подсъзнанието, процес, който започва от нулата – интуитивен, абстрактен и нерационален. От хаоса се ражда редът. Concealed Party отваря врата между два свята – реалния физически и вътрешния неразгадаемо приказен свят. Интерпретацията на японския танц Буто, която Тана Манева прави, е впечатляваща. Всичко може да се случи; светлата и тъмната страна на човека приемат форма непосредствено пред нас. Тана изследва личността в маскарада на нарцисизма, като разкрива пукнатините, които често остават невидими за останалия свят. Страховете, несигурността и несъвършенствата на съвременната жена – борба, която всички разпознаваме.

Тана Манева завършва НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов”, София, България. Тя учи Буто в Subbody Butoh School в Дхарамсала при японския учител Rizome Lee. Преди заминаването си за Стокхолм, Швеция през 2001, Тана работи в различни български театри. Тя е един от основателите на артистичната група „Театър за нови форми” (София), с която пътува из цяла Европа. Тана Манева развива свой собствен сценичен език, смесица между Буто, пърформанс и театър. Една от големите теми, с които се занимава, е човешкото его и личност противопоставени на вътрешния свят на сенките. Заедно с композитора Рикард Боргард тя работи по ралични проекти в Театър Гильотин, Швеция, както и на много други места по света. През 2013 г. основава в Стокхолм собствената си арт платформа Сахайо Продъкшън Група.

Билети: 10|8 лв.

ВИСОКО ТАМ ГОРЕ
Фестивал „Етюди и приятели” @ ДНК
22 юни | четвъртък | 19:30 ч.

Театрално представление по текстове на Анна Ахматова, по повод 50 години от смъртта й.

идея : Крум Янков и Кателина Кънчева
режисура: Крум Янков
визуална среда : Момчил Алексиев
с участието на : Кателина Кънчева, Силвия Станоева, Галина Борисова

музика : Артур Лурие – Concerto Spirituale
костюми:Vintage.bg
плакат: Лада Янкова
пиар: Преслава Преславова
С подкрепата на Национален фонд “Култура” и РКИЦ

„Ние, които сме застанали на тънкия връх на настоящето и гледаме в миналото,
наречено сребърния век – революцията – терорът – голямата война – милиони жертви – разбираме това като налудничава фантазия, всичко отдалечено по време или на разстояние от нас е нереално насред нашия охолен живот.
Попитали Анна Ахматова може ли да опише това и тя отговорила: Мога!

Можем ли днес да разберем една биография започнала с карети, екипажи и шумоленето на роклите в града на Достоевски и завършила в Ленинград”.

„Ние ви каним не на история от миналото – то не ни принадлежи, каним ви да станете част от една история за нас самите. Поезията е образ на света какъвто е бил – е – и ще бъде” . ( Крум Янков)

Билети: 10|8 лв.

ТУК ДОЛУ ВСИЧКИ ЛЮЛЯЦИ УМИРАТ | ПРЕМИЕРА
Фестивал „Етюди и приятели” @ ДНК
26 и 27 юни | 19:30 ч.

идея, реализация и изпълнение: Галина Борисова
репетитор: Елисавета Маринова
сценография и костюм: Ралица Тонева
драматургичен консултант: Боян Манчев
музикален консултант: Румен Бальозов

“Идеите са наследници на тъгата, когато тъгата се превърне в идея, тя вече няма силата да наранява сърцето.”

„Понякога в следобедното небе се рее една бяла луна, подобно на малко облаче, бледа, без блясък, сякаш актриса, която не е наред в това действие, но излиза на сцената, за да погледа колегите си, както е по домашно облекло, криейки се в дъното на сцената, за да не бие на очи.“
Марсел Пруст

Бих могла да ви кажа какво съм изследвала, ако не бях чела Марсел Пруст и не бях oбсебена от музиката на Рихард Вагнер и Ленард Коен. Сега се чувствам толкова несигурно танцуваща, че несигурността ми принадлежи към един друг свят. Бих могла да ви кажа какво съм изследвала, ако знаех. Но тъй като всичките ми предположения могат да бъдат оспорвани, няма да ви напрягам с обяснения дали „обектът се връща от дълъг път през тясната рамка на половинчато отворена врата, безкрайно отдалечен, в цвят съвсем различен, кадифен, със сияние на някаква намеса на светлина, или се появява, танцува, но принадлежи към един друг свят”.
Бих искала да говоря за любовта, ако знаех и бих могла да я опиша. Бих искала да зная повече за смъртта, която често ни тормози поради несигурността си да се случи в идеалния за нас вариант.
Няма да мога да ви кажа и какво е за мен тъгата, тъй като съм я изоставила дотам, че да не ми се мярка повече пред очите и не допускам за дълго да се завръща. Бих могла да кажа и какво е за мен изкуството, въпреки че не е скромно да изказвам преценката си за което и да е произведение.

Галина Борисова


Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Министерство на културата и фондация Етюд. Специални благодарности на Елисавета Маринова и галерия Етюд.

Билети: 10|8 лв.

VICTORY DAY
Фестивал „Етюди и приятели” @ ДНК
29 юни | четвъртък | 19:30 ч.

идея и реализация: Вили Прагер
в сътрудничество с Ива Свещарова
изпълнение: Ива Свещарова, Вили Прагер със специалното участие на Галина Борисова
музика: Емилиян Гацов-Елби
драматургичен консултант: Ангелина Георгиева

продукция на Tanztage / SOPHIENSÆLE и HZT Berlin
С подкрепата на Гьоте-институт България

THE VICTORY DAY (или “ДЕНЯТ НА ПОБЕДАТА” по песента на руския естраден певец Лев Лещенко от 70-те години) изследва образа на „революцията” като сценично събитие. То вкарва в зрелищна игра знаци на политически и обществени революции от изминалия век до днес, преоткривайки тяхната театралност през добре познати трикове и средства на театралния апарат. Така революцията се оказва автоматизирана машина, задвижвана от състояния на ентусиазъм и разочарование. Опитвайки се да ги предаде и на публиката, представлението манипулира нейните възприятия и роля, провокирайки я да бъде „за” или „срещу” случващото се на сцената. Възможни ли са все още революции днес, когато тяхната театралност изглежда е станала водеща и ги превръща в „спектакъл”?

Представлението е носител на наградата на публиката Jardin d’Europe от Международния фестивал за съвременен танц ImPulstanz-Vienna.

Билети: 10|8 лв.

TO SCALE & BE WELL
Фестивал „Етюди и приятели” @ ДНК
1 юли | събота | 19:30 ч.

НЕВЪЗМОЖНОСТ В НАЙ-ЧИСТ ВИД | ФРАГМЕНТИ В ДВИЖЕНИЕ
Фестивал „Етюди и приятели” @ ДНК
1 юли | събота | 19:30 ч.

Хореограф: Стефания Георгиева
Танц: Калина Георгиева, Стефания Георгиева
Музика: Константин Кучев
Контрабас: Добромир Кисьов
Фотограф: Александър Петличков

Без кофраж! Къде съм? Кога съм? В кого съм? Защо съм? Си. Бъди. Ти си… Бди! Не спи. Умри. Позирай. Изплюй! Ругай! Прозирай! Отключи! Породи!! Създай себе си – годен за поглъщане… Потребен.

Невъзможност в най-чист вид | Фрагменти в движение е работа, която изследва невъзможността като форма на надежда, копнеж, желание и същевременно като слабост, уязвимост, деструктивност, безсилие, неосъществимост. Фрагментите съществуват в безвремие, в непрекъснато усещане за дежавю. Телата на танцьорите се свързват в конструкции, търсят идентичност, изграждат перспективи и рисуват пространството.

Билети: 10|8 лв.

__________________________________________________________________________________________________

Билети могат да бъдат закупени от касите на Билетен център, НДК и на място час преди началото на всяко събитие. Вход в подлеза на НДК срещу фонтаните. За повече информация: fb.me/dnkSpacе и dnk@ndk.bg

- реклама -spot_img