Самостоятелна изложба -живопис на СТАНИМИР ГЕНОВ

- реклама -

КАРТИНИ

 ХИЩНАТА БОЯ И ИЗПЛЪЗВАЩИЯТ СЕ ОБРАЗ

 

самостоятелна изложба -живопис

СТАНИМИР ГЕНОВ

Куратор – Йово Панчев

 

 

На 2 август / четвъртък/ от 19:00 часа в галерия „Юзина” на ул. „Московска” 11 ще бъде открита изложбата „КАРТИНИ” на младия автор Станимир Генов, чийто куратор е Йово Панчев. Изложбата  показва нови работи – “ведър поздрав към делтасъвременността” и както подчертава куратора на изложбата – “реактивират онова качество на изкуството, което поставя предметите в него едновременно като физически обекти, но и като изплъзващи се (от реалността и нейните референции) образи.”

Изложбата представя  седем живописни композиции и една инсталация  и ще продължи до 7 септември 2012 г.

 

Историята, която редовно се създава около живописните произведения, т.нар. „картини” винаги е била ограничена в ползването на езика като основа. Дори когато успее да се отклинчи от образността, на терена на срещата с картината целият й потенциал често се срива до няколко граматически фрази. Големият недостатък на езика, обаче, е невъзможността му да достига директно до онези пластове на човешката психика, до които се налага да се домогваме чрез метафори, митове, алегории и други форми. Тук поетиките на антропоморфните форми на телесно-плътни същества, органи и крайници се вплитат в композиционно невъзможни схватки. Станимир Генов атакува с гъста боя (буквално боя) пластовете, които не би могъл да достигне по друг начин. По тях, като превръща конвенционалното платно в адова изобразителната плоскост той оставя следи от борба, изобличава и илюминира укриващите се в бялото патологични силуети. Силуети на автономни органи в „органичен” синтез на свободни патологични форми заклещени една в друга. Една схватка, която може да изобразява и реферира, но преди всичко действа пред (и след) вербално, извън езика и извън системата. Така около тези т.нар. „картини” тръгва една история за системата и нейната несъстоятелност от непоносимо натъпканите в нея дефектирали форми на живот. История за автономни органи на адов конгрес, която не бива да продължава с думи, за да не посяга на „живописта”.

Компресиран, светът между Рубенс и Рубенс Баричело (пилот от Формула 1), Франсис Бейкън и „Саут Парк” се разгръща при Станимир Генов във вече класически по отношение на креативния процес подход. Бившият живописец се връща към тази форма по начин, който може да се стори прекомерно силен или суров, но той не би стигнал до тук без системните си художествени изследвания върху човешкото възприятие и поведение в ситуациите на паника и смут, объркване, уязвимост, неудобство от навалицата и т.н. фиксирани във видеоарт-а и инстаталциите му. След като поставя публиката в състояние на различни емоционални преживявания, с „картините” си, Генов отново провокира ситуационно възприемане на работата на художника. То е поставено като жест, който авторът обявява за форма на „автоекзорсизъм”. Откровено, той ползва себе си (и своя опит) за обект на живописта си, защото е деликатен и взискателен към познаването на предмета на работата си.

„Картините” на Станимир Генов реактивират онова качество на изкуството, което поставя предметите в него едновременно като физически обекти, но и като изплъзващи се (от реалността и нейните референции) образи. Те поддържат напрежението между илюзията и действителността в разпознаваем и характерен подход към живописта в постмодерна употреба. Издържани в перфектно актуална естетика новите творби на Станимир Генов са ведър поздрав към делтасъвременността (по Красимир Делчев).

Йово Панчев, куратор

Станимир Генов (1982,София)

Завършва Национална Художествена Академия, София, специалност живопис при проф. Бояджиев. Носител е на наградата на МФ „Св.св .Кирил и Методий”(2006), финалист в конкурса на Гауденц Б. Руф за 2008 и 2011г. и наградата на М-тел за 2009.  Има десетки участия в изложби (София, Пловдив, Варна, Виена, Прага, Битоля), както и две самостоятелни изяви в Галерия „Пистолет” през 2008 и 2010 и в “The Fridge”, 2011.

Станимир Генов работи с видео, инсталация и живопис като балансира в работата си концептуален заряд, чист експресивен изказ и създаване на комплексен художествен дискурс, в който зрителят активно преживява (срещата си с) изкуството.

- реклама -
- реклама -
- реклама -
- реклама -

Водещ архитект и иновативни строителства са финалисти за строителните Оскари

 Благотворителната церемония е тази вечер в хотел Маринела Един от водещите архитекти в България с десетки емблематични проекти в страната ни – арх. Едвард Христов,...

Караянчева: Ще разрешим достъпа на журналисти до депутатите

Председателят на парламента Цвета Караянчева обяви, че ще бъде разрешен достъпът на журналисти до депутатите. До това решение се стигна след серия от ...

Д-р Виктор Серафимов: В България има дефицит на силни медии

„Медийният сектор е изключително ограничен от нормативната база, която го регулира. Тази ситуация е неприемлива“. Това заяви Виктор Серафимов, доктор по международно...

Даниел Фрийд: България е важна за САЩ със своята география

България е важна за САЩ със своето географско положение като страна в западната част на Черно море. Това заяви американският дипломат и...

Димитър Аврамов: Не ни трябва перманентен протест, а всекидневен натиск

„Надявам се протестът да намери фокус, защото чувството на несправедливост, че държавата се използва в частна полза, е нещо, което всички виждаме....

Яйца и кофа по Караянчева и Красимир Велчев в Благоевград

С викове “Мафия” и “Оставка” от страна на протестиращите срещу Борисов и Гешев в Благоевград, бе посрещнат председателят на Народното събрание Цвета...